29 de maig del 2011

Restaurant UDON

Somrieu, amants de menjar a lo guarro, perquè ja podeu xarrupar sorollosament els fideus sense que ningú us pugui retreure que sou uns maleducats...


Els japonesos ens han ensenyat que, com més soroll fem a l'hora de menjar-nos els fideus, més gust tenen gràcies a la dosis extra d'oxigen. M'alegro que a l'UDON ens ho recordin!

La cadena, que compta amb sis locals a Barcelona, intenta oferir menjar ràpid de qualitat a un preu assequible, i se'n surt prou bé. Un ambient informal, un servei ràpid i simpàtic i plats orientals força aconseguits fan que en surtis content. Això sí, la seva fórmula de menú, normal o vegetarià, a 9,95€ no m'acaba de convèncer: l'oferta de plats és molt limitada i deixa la sensació que et perds "el millor de la casa". Inclou un plat principal, un acompanyament, beguda i postre, però insisteixo en què no tens gaire marge per escollir (de postres, per exemple, només pots triar entre gelat de te verd o gelat de xocolata). Potser és millor anar-hi disposat a gastar-t'hi una miqueta més i poder menjar el que et ve de gust...



Vaig trobar genial que puguis prendre te com a beguda. Jo vaig demanar el Gracia Blend i, sense exagerar, és el millor que he provat mai! Es veu que és una barreja de tes de Xina i Ceilán amb aromes de vainilla, pell de taronja, pètals de roses, cardamom i gira-sol. No és que sigui una experta catadora de tes i que hi hagi reconegut tot això; és que l'UDON té una web molt i molt guai que m'ha fet de xuleta jeje...
Aquesta pàgina és els meus somnis fets realitat, perquè conté una carta online, amb fotos i explicacions de cada un dels plats!!! Així m'ho puc mirar amb calma abans i no m'haig de llegir la carta a tota pastilla, suant per si ve la cambrera a prendre nota i jo continuo amb la meva indecisió :)
Per cert, el te de fruites del bosc també estava molt bo!



Aquests d'aquí dalt són els yasai yakisoba (fideus fins integrals amb bolets shiitake, col, pastanaga, carbassó, brots de soja i salsa yakisoba). Estaven bons, però no deixaven sense alè. A més a més...


... jo volia xarrupar sorollosament! M'hauria d'haver demanat aquests tori nanba udon (fideus gruixuts tradicionals japonesos amb tires de pollastre arrebossat, shiitake i porro). A més dels bastonets, venien amb una cullereta per a que poguessis beure el caldo.


Un dels acompanyaments: gyoza, o raviolis de carn de porc, col i verdures.



Un altre acompanyament, el yasai yakitori (verdures a la brasa amb salsa yakitori). Amb excepció de la pastanaga caramelitzada, era una mica insuls. Ah, i vaig haver de demanar-la perquè se n'havien oblidat...


I l'acompanyament que tancava el tercet: negima yakitori, dos pinxos de pollastre a la planxa amb més salsa yakitori.

El postre, deliciós: gelats en plats calents per a que s'anessin desfent gradualment mmm... Qui va dir que el gelat de te verd no tenia gust de res? Aquest és dels millors que he provat.



Vam dinar molt bé, però no em cansaré de dir-ho: si hagués pogut, hauria escollit plats ben diferents! Em queda pendent anar-hi un dia a xarrupar, i que rigui el de la taula del costat si vol!



UDON Glòries
Av. Diagonal, 208 (dins del Centre Comercial Glòries)
No s'accepten reserves!





Quan un ha sobreviscut, no té dret a planye's de la seva sort, seria fer una injúria als que es van quedar allà (El club dels optimistes incorregibles)


9 comentaris:

  1. Jo he estat al del Raval i em va agradar bastant, la veritat.

    ResponElimina
  2. Aquest és el problema dels menús, però clar, el preu és molt ajustat... el proper cop ja escolliràs els que et vinguin més de gust ;)
    El gelat de te verd té un pinta deliciosa!

    ResponElimina
  3. Marc: sempre qe he intentat anar al del raval estava pleníssim!! jaja
    Gemma: sisi, la propera vegada aniré directa a allò que tingui un nom més exòtic! ;)

    ResponElimina
  4. m'encanta això de fer soroll xarrupant fideus!
    ada parellada

    ResponElimina
  5. Per cert, acabo de descobrir el teu blog i m'ha agradat moltíssim.
    ada Parellada

    ResponElimina
  6. Me n'alegro que t'agradi, Ada!! :) Jo sóc una lectora confessa del teu jeje

    ResponElimina
  7. Sembla mentida que encara no hi hagi anat! Ara ja sé què fer el pròxim dia que hagi de dinar a la uni! :D

    ResponElimina
  8. Laura hi has d'anar, tenint-ho TAN aprop!! :D i si no saps amb qi anar-hi, jaja, ja ho saps, jo tinc pendent una bona sessió de xarrup sorollós ;)

    ResponElimina
  9. mmmm m'agrada molt la idea! Si tinc temps ja hi pensaré, que últimament és una cosa que em falta :(

    ResponElimina