28 de juliol del 2011

Tiramisú de préssecs

"Es pot morir de plaer?"


Això és el que pensava mentre em menjava aquestes postres.

Bé, en realitat no; de fet tenia la ment en blanc i somreia com una imbècil... jajaja Però és que estan MASSA BONES!!! Encara no em puc creure que de la meva cuina hagi sortit una cosa tan deliciosa! :D 


Tenia l'autoestima culinària una miqueta baixa després d'un seguit de fracassos (el meu forn va engendrar l'ou al plat més lleig del món, i n'hi ha fotos...!) però casa meva ha estat envaïda per dos esquadrons de préssecs boníssims que s'havien d'aprofitar tant sí com no - en plan peli, que obres la nevera i el menjar comença a caure com un allau fins que quedes colgat, sí.

A més, l'ingredient d'aquest mes per a la recepta del 15 eren els préssecs! No podia deixar escapar l'oportunitat: com que no m'agrada el cafè, mai he pogut gaudir d'un tiramisú de veritat, i inspirant-me en una recepta de tiramisú de poma que vaig veure a lazy blog, he reversionat aquest clàssic de la cuina italiana amb la meva fruita d'estiu preferida. El resultat? Simplement espectacular!


Una capa de galeta Núria integral trossejada petitona, que quedarà lleugerament estovada; una cremosa barreja de mascarpone i iogurt grec amb un toc ensucrat; un préssec d'aigua, el més sucós, ben talladet; seguit d'una altra capa de barreja blanca; coronada per tallets de préssec de vinya i rematada amb una mica més de mescla i ametlla picada.


Més fàcil, impossible; més bo, difícil :)

Animeu-vos a fer-ho perquè són "el postre del verano"!! (sí, perquè ho dic jo) Bé, les postres o l'esmorzar, que puc assegurar per experiència que també entren de meravella de bon matí jeje

A més a més és una d'aquelles receptes en què no pots parar de picar (ara llepo la tapa del iogurt... ara rosego l'os del préssec...) però l'experiència final és completament diferent! Ah, això és importantíssim: enfonseu la cullera fins al fons, sense por, per a endur-vos tots els sabors i textures en un sol mos! Ja no podreu parar! jaja




Tiramisú de préssecs

INGREDIENTS
(per a 2 gotets o copes)

1 préssec de vinya
1 préssec d'aigua
1 iogurt grec (jo, Danone - el mejorrr!)
125 g de formatge mascarpone
1 cullerada de sucre
3 galetes Núria integral
Una mica d'ametlla picada

1. Partiu les galetes Núria amb els dits, fins que quedin trossets petits però sense que sigui pols; formeu la primera capa. Amb una i mitja per got n'hi haurà prou.
2. Poseu en un bol el iogurt grec, el mascarpone i la cullerada de sucre, i barregeu-ho amb l'ajuda d'un remenador de varetes fins que quedi ben integrat.
3. Peleu i talleu els dos préssecs a trossets petits, per separat.
4. Munteu, sobre la capa de galeta, una capa de barreja blanca, una de préssec d'aigua, una altra de barreja i una última de préssec de vinya. Coroneu amb una miqueta de barreja i espolseu amb ametlla picada.
Deixeu reposar a la nevera fins al moment de servir.


Decididament, no es pot morir per excés de plaer, perquè a hores d'ara jo ja estaria morta :)




__________________

ENGLISH VERSION:


Peach tiramisu

INGREDIENTS
(for 2 glasses or cups)

1 orange coloured peach
1 red coloured peach
1 greek iogurt
125 g mascarpone cheese
1 tablespoon sugar
3 whole wheat biscuits (I used the catalan brand Núria)
A pinch of chopped almonds

1. Chop the biscuits with your fingers into small bits without turning them into dust; form the first layer. A biscuit and a half should be enough for each glass.
2. Put the iogurt, the mascarpone and the sugar in a bowl and mix with a whisk until the mixture is smooth and uniform.
3. Peel the peaches and chop them into small pieces, separately.
4. Put, over the biscuit layer, a layer of the creamy mixture, then a layer of red chopped peach, then another layer of mixture, followed by the orange chopped peach. Finish it with a small amount of mixture and a pinch of chopped almond.
Keep it in the fridge until serving.


Enjoy it! :D



__________________







És perillós témer a la imaginació - J.K. Rowling 

13 comentaris:

  1. Guau!! Quina manera d'estrenar-te pel 15, aquest tiramisú és una autèntica passada!!! Moltes gràcies per participar, ens fa molta il·lusió veure cares noves! :D
    Petonets!
    Sandra

    ResponElimina
  2. doncs esperem que no morim de plaer!!! ;) unes postres fantàstiques!!!! petonets guapa

    ResponElimina
  3. Moltíssimes gràcies, Sandra i Judith!! :) :) Tranquil·la Judith que jo encara sóc viva! jaja

    ResponElimina
  4. Si hagués de morir d'alguna manera, no m'importaria que fos degustant aquest tiramisú! Té una pinta brutal i segur que ha compensat amb escreix els ous al plat. A la cuina no sempre surt tot bé, però és una autèntica satisfació quan l'encertem amb receptes tan bones com aquesta.

    Petonets!
    Anna

    ResponElimina
  5. Moltes gràcies Anna, la veritat és que m'he animat molt amb aquest resultat! :D
    Molts petons!

    ResponElimina
  6. doncs no ho sé ... però si si val ressuscitar .. es podria intentar..!!
    magnífica proposta
    Una abraçada

    ResponElimina
  7. A mi que el cafè no m'agrada massa a les postres prefereixo el teu tiramisú.
    Petons.

    ResponElimina
  8. oleeeeeee quina inovació de tiramisú!!

    m'encanta!!

    muakis

    ResponElimina
  9. Hola,
    Se m'acudeixen algunes maneres morint de plaer.. i mira ara afegire una nova: versió del tiramisú amb una de les mves fruites preferides!!!!!! jo també el pendria per esmorzar. Petons

    ResponElimina
  10. Segur que si és possible morir de plaer ha de ser amb aquestes delicioses postres ummmmm...un petonet

    ResponElimina
  11. No m'estranya que pensessis això, han de ser unes postres sensacionals. Les versions del tiramisú amb fruites queden boníssimes, i la presentació en copes és molt elegant.
    Me'n vaig uns dies de vacances, així que m'acomiado fins el setmebre.Que passis un bon estiu!

    ResponElimina
  12. Un tiramisú muy singular. Delicado y delicioso. Dos componentes que todos querríamos como resultado en nuestras recetas. Felicidades

    ResponElimina
  13. Perdona Anna, aquest mes la Recepta del 15 ha estat una mica complicada per fer l'índex! Em sap greu!! Aquesta nit et posem a l'índex sens falta!!!
    Petonets

    ResponElimina